Кошница

Вашата кошница е празна

Кошница

Вашата кошница е празна

Седмица на интериорните мебели с намаления до 50% 

Всички оферти
Добре отпочинала жена

5 съвета как да се събудим по-лесно

Дата:

Категория: Сън

Дори и най-ранобудните ще се почувстват неориентирани и сънливи, чувайки рано сутрин звук на аларма. Трудно ли се събуждате? Това може да окаже негативен ефект върху целия ден, ако този проблем се повтаря, ще навреди на вашето здраве. Съществуват различни начини да си помогнете със ставането рано сутрин. Тук сме избрали нашите пет изпитани метода.
 

1. Цикъл на спане и рутина

На първо място, разберете от колко сън имате нужда. Послушайте тялото си – за някои хора това са 7.5 часа, за други са по-малко, за трети повече.

Планирайте съня си, така че да не се събуждате по средата на цикъла на спане. Обикновено той продължава около 90 минути. През този период преминавате през различни стадии - от лек до дълбок сън и през РЕМ, където голяма част от сънуването се осъществява. Събуждането по средата на цикъл на спане оставя усещане за обърканост. Важно е да разберете колко часа сън са ви необходими. Например ако се нуждаете от 6 или 7.5 часа, ще завършите 4 или 5 цикъла на спане.

Научавайки от колко часа сън има нужда вашето тяло, ще развиете рутина.Човешкото тяло обича и свиква с рутината. Лягането в едно и също време всяка вечер и нагласянето на алармата за един и същи час всяка сутрин (дори и през почивните дни) е с положителни резултати.

Ако искате да задоволите нуждите за рутина на тялото си, изградете вечерен ритуал. Легнете час по-рано, ограничавайте използването на електронните устройства и осветлението, вземете топъл душ, четете, медитирайте или нещо друго, което обичате и ви успокоява. Всичко това ще повлияе и на събуждането ви сутрин.
 

2. Събудете се сутрин

Най-добрият начин да се събудите сутрин е щом чуете звън на аларма. Превключете на автопилот, вместо да се опитвате да обмисляте всяко движение. Например желанието да останете в леглото още няколко минути. Този вид сън е още по-объркващ за тялото и означава, че трябва да си легнете по-рано. Използвайте тези няколко минути, за да подскажете на тялото си, че е време да става.

Ако сте от онзи вид хора, които отлагат ставането и имат повече от една аларми за събуждане, поставете будилника или телефона в другия край на стаята. Щом се измъкнете от прегръдките на леглото, по-лесно ще останете будни и ще започнете деня си. Каквото и да правите всяка сутрин, действията ще се превърнат в рутина.
 

3. Раздвижете се и се освежете

Както вече споменахме в т.2: раздвижете се веднага, щом се събудите. Това ще стимулира мозъка и тялото. Излезте за сутрешен крос или йога. Освен че ще ви събуди, движението ви подсигурява приятно чувство през целия ден и няма да се чудите кога и къде да вмъкнете упражненията.

Сутрешният душ също е добър вариант да премахнете сънливостта. Не се притеснявайте, не е нужно той да бъде студен, за да се почувствате освежени.
 

4. Оставете светлината да влезе в стаята

Ако се затруднявате със събуждането сутрин, оставете светлината да влезе в стаята. Дръпнете пердетата и вдигнете щорите. Светлината ще помогне на мозъка ви да осъзнае, че денят е започнал и да разпрати правилните сигнали до тялото. Ако навън не е светло, ползвайте будилник, който симулира изгрева. Тези модели постепенно увеличават яркостта на светлината, като наподобяват развиделяването.
 

5. Създайте перфектната сутрин

Защо да започвате деня си със скучни задачи, които ще ви натрапват мисълта, че нищо интересно не може да ви се случи в този живот? Подобрете качеството си на живот, ставайте рано сутрин и започнете деня с приятни занимания. Това ще направи събуждането по-лесно. Започнете с медитация, ароматно кафе, любима песен или каквото ви дойде на ум. Изборът е във вашите ръце, а събуждането ще бъде поредното вълшебство за деня.

Хубав ден!

https://www.lifehack.org/articles/productivity/how-wake-immediately-the-morning.html
https://www.rd.com/health/wellness/how-to-wake-up-in-morning/
https://www.lifehack.org/articles/productivity/how-wake-immediately-the-morning.html