Кошница

Вашата кошница е празна

Кошница

Вашата кошница е празна

БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА на всички* онлайн поръчки само до 25 май!

(*късна и съботна доставка се заплащат допълнително)

 

Жена, спяща в леглото, на отворен прозорец със завеси

Как да спим по-добре в жегата

Дата:

Категория: Сън

Топлите дни са ободряващи и прекрасни, но топлите лепкави и потни нощи - не толкова.

Може би познавате чувството, когато се въртите в леглото, защото горещината и влажността не позволяват да заспите. Или може би се събуждате обляни в пот?

Прочетете и научете 6 прости съвета, които ще Ви помогнат да спите по-добре в жегата.

1. Спете с лятна завивка

Повечето хора предпочитат да спят с еднаква завивка, независимо от сезона. Ако температурата в спалнята Ви се променя в зависимост от времето, препоръчваме Ви да сменяте две различни завивки - една топла за зимата и една лека за лятото. Това ще Ви осигури по-удобен и здравословен сън.

Лятната завивка намалява топлината и влагата и по този начин получавате хладен и удовлетворяващ сън. От друга страна, топлата завивка е предназначена да изолира топлината и може да бъде ужасна за спане през лятото.

Вижте асортимента от летни завивки

2. Изберете леки спални комплекти

Когато избирате спално бельо, трябва да вземете предвид няколко неща. Първо, уверете се, че спалното Ви бельо е изработено от 100% памук или друг дишащ естествен материал. Спалното бельо, изработено от полиестерни смеси, Ви запарва.

Второ, трябва да прецените какъв тип спални комплекти са най-подходящи за Вас. Комплектите за спане от бархет са изключително топли, докато тези от перкал и сатен са по-хладни.

Нашите комплекти завивки от лен ще Ви осигурят прохлада по време на сън, тъй като естественият материал е дишащ и намалява влагата.

3. Спете на хубав топ матрак

Хубавият топ матрак абсорбира влагата. През лятото можете да изпотите до литър и половина течност на нощ, затова е важно редовно да сменяте спалното бельо.

Вижте асортимента от топ матраци

4. Пийте нещо студено преди лягане

Малко преди лягане изпийте нещо студено, тъй като то също ще помогне за охлаждането на тялото. Избягвайте алкохола, тъй като той предизвиква неспокоен сън и кара тялото да се поти повече.

5. Запердете завесите

Уверете се, че спалнята Ви е възможно най-прохладна през целия ден. Ако не допускате слънчева светлина в спалнята си, това ще помогне на зоната за сън да остане хладна дори в много горещи дни.

Сутрин запердете завесите и не ги отпердвайте. Мнозина смятат, че затъмняващите завеси или ролетни щори, които са предназначени да блокират всякаква външна светлина, са чудесни за поддържане на ниска температура в спалнята.

6. Проветрявайте често

Можете да намалите температурата в спалнята, като осигурите добра вентилация и като проветрявате стаята през деня.

Ако е възможно да оставите един или два отворени прозореца през нощта, това също ще помогне за поддържане на по-ниска температура.

Ако това не е достатъчно, можете да се снабдите с вентилатор, който разпределя и циркулира въздуха в стаята.

Защо топлината влияе на съня ни?

Ако в спалнята Ви е прекалено топло - както е през пролетта, лятото и ранната есен - това може да повиши телесната Ви температура и да наруши съня Ви.

Когато спим, телесната температура се понижава с до 1 градус, тъй като тялото намалява консумацията на енергия. Но ако температурата в спалнята Ви не пада под 20 градуса, тялото Ви се охлажда по-трудно. Поради това мнозина ще изпитват безпокойство и раздразнение в тялото.

Искате да научите повече за съня си?

Прочетете защо спим