Кошница

Вашата кошница е празна

Кошница

Вашата кошница е празна

Седмица на интериорните мебели с намаления до 50% 

Всички оферти
Стречинг сутрин: да или не?!

Защо стречингът сутрин е препоръчителен?

Дата:

Категория: Сън

Упражненията за разтягане са необходими за вашето тяло. Може би не са първото нещо, за което се сещате, отваряйки очи след сън. След ставане от леглото, малко стречинг ще подобри кръвообращението и ще ви зареди с енергия за деня. Упражненията са полезни за тялото: 

  • Увеличава гъвкавостта на мускулите и ставите
  • Подобрява кръвообращението
  • Намалява напрежението
  • Предотвратява стреса

Ето и няколко причини да правите стречинг всяка сутрин.

Увеличаване гъвкавостта на мускулите и ставите

Когато будилникът звъни, най-често искате да натиснете бутона и да дремнете още 10 минути, защото все още не се чувствате достатъчно будни. Сутрешният стречинг е да кажете на тялото си, че е време за ставане.

С разтягането сутрин ще увеличите гъвкавостта в мускулите и ставите. Това ще улесни ставането от леглото. Упражненията за разтягане намаляват риска от артрит и ще подобрят вашия баланс.

Сутрешен стречинг за повече баланс

Гъвкавост на мускулите

След дълъг сън често се събуждаме със скованост в мускулите. Това се дължи на дългото време прекарано в една и съща позиция. Събуждайки се, често разтягаме врата, гърба и краката, дори и подсъзнателно, което ни кара да се чувстваме по-добре.

Гъвкавост на ставите

Основна причина за сутрешната скованост е липсата на активност в ежедневието, наднорменото тегло, лошата диета, неправилно спане, влажната и студена обстановка. Стречингът сутрин ще подобри подвижността в ставите и ще намали сковаността, която се появява при липса на движение или наднормено тегло.

Подобряване на кръвообращението

По време на сън често стоим в една и съща позиция. Когато се събудите, чувствате скованост в мускулите. Това се дължи на липсата на движение, че по време на сън мускулите отпочиват, а пулсът и кръвообращението намаляват.

Пулсът е най-бавен точно преди да се събудите, ето защо малко активност след като се събудите ще ви разсъни и ще накара сърцето да заработи на пълни обороти.

Малко стречинг сутрин ще подобри кръвообращението и ще се заредите с енергия. Упражненията за разтягане не трябва се правят само и единствено сутрин. Ако стоите в една и съща позиция повече от час, станете и активирайте вашето тяло. Това ще помогне и на вашата продуктивност.

Сутрешният стречинг предотвратява стреса

Ставането сутрин може да бъде трудно, особено когато ви предстои стресиращ ден. Стречингът сутрин ще предотврати дискомфортното усещане в тялото и ще ви помогне да прекарате деня си по-добре. Ще ви е по-лесно да гледате положително на предизвикателствата, които ви предстоят и ще избегнете стреса.

Стречинг на работа

Правете упражненията с продължителност 30 секунди

Когато правите упражненията за разтягане сутрин, препоръчително е да задържате всяко разтежение поне 30 секунди. Това е най-лесният начин да премахнете напрежението и да дадете повече време на мускулите си да се разтегнат. След това релаксирайте напълно и дишайте нормално до следващото упражнение.

Сутрешното разтягане става инстинктивно  

Не само при хората присъства навика да се протягат след добрата дрямка или след сън. Различните видове животни също се протягат и разтягат инстинктивно след сън. Например котките и кучетата разтягат предните лапи и извиват гърба си, докато рибите разперват перки след сън.

Разтягането след сън е инстинктивно

ИЗТОЧНИЦИ:

http://www.livestrong.com/article/355285-why-do-you-stretch-after-sleeping/
https://www.thrillist.com/news/nation/heres-why-you-instinctively-stretch-when-you-wake-up
http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/hvorfor-straekker-man-sig-om-morgenen
СНИМКИ: JYSK, PIXABAY, STOCKSNAP