Кошница

Вашата кошница е празна

Кошница

Вашата кошница е празна
Човек покриващ главата си с възглавница

Сън в шумна обстановка

Дата:

Категория: Сън

В забързаното ежедневие сме заобиколени от безброй малки дразнещи звуци, на които не обръщаме внимание. Но когато стане време за сън, дори и звукът от капещата мивка може да се окаже неприятен. Позната ли ви е тази ситуация? Със сигурност звуците влияят на вашия сън. Случвало ли се е да събудите през нощта, разтърсени от „гръмотевиците“ навън, и откривате, че това е хъркането на вашия партньор.

Всеки един от нас реагира по свой начин на различните звуци. И докато звуците от преминаващите коли може да не дразнят жителите на големите градове, то същите ще подлудят тези, които са свикнали с уединения живот извън големите селища. Необикновените шумове, като късното парти на съседите, ще нарушат съня на голяма част от нас и за щастие това важи и за звука от противопожарната аларма, събуждаща и дълбоко спящите.

В някои случаи тишината може да се окаже дразнеща, ако сте свикнали с релаксиращи звуци - разговор между хора. Със сигурност, липсата му ще ви попречи да заспите.

Нивото на шума е важно, както и личните предпочитания. Той е най-дразнещ преди да заспите и в моментите през нощта, когато сънят е по-лек. Ето и няколко идеи, с които ще ви помогнем да спите по-добре:

1. Шум извън спалнята

Затворете прозорците, за да изолирате външните шумове.

Ако скърцането на пода ви дразни, меки килими и пътеки ще ви помогнат да се отървете от този проблем. Докато плътните завеси не само не позволяват на слънчевите лъчи да ви дразнят, но и се грижат за акустиката на вашата спалня.

И не забравяйте да изключите всички електроуреди преди да си легнете, за да избегнете пиукането.

2. Пуснете си релаксиращи завуци или бял шум, за да спите по-добре

Ако не можете да контролирате шума около вас, опитайте с тапи за уши. Достъпни са и след известно време свиквате с тях. Трябва да се изберете мек и гъвкав модел. Те ще изолират голяма част от шумовете около вас, за да заспите. Ако тапи за уши не ви помогнат, пробвайте с бял шум. Той ще ви помогне да игнорирате заобикалящите ви дразнители и ще ви достави непрекъснат поток от успокояващи звуци, с чиято помощ да заспите по-лесно. Изтеглете апликация за своя телефон, поставете слушалките и останалото е само сън.

Ако белият шум не е подходящ за вас, съществуват и познати звуци - морски вълни, топъл пролетен дъжд или шумоленето на опадалите есенни листа. Можете да ги намерите в апликации за вашия телефон.

3. Не оставяйте шума да ви дразни

Съсредоточаването върху шума ще влоши нещата. Приемете факта, че ще спите в шумна атмосфера и просто го игнорирайте.

4. Релаксирайте тялото и ума

Ключът е в дишането. Фокусирайте се върху него, така ще релаксирате и ще се дистанцирате от шума. Изпробвайте метода 4-7-8 или се концентрирайте върху собствения си дъх и усещането на вдишване и издишване.

Дори и шумове, които не ви будят, могат да имат негативен отпечатък върху качеството на вашия сън. Мозъкът регистрира и обработва тези сигнали и това може да доведе до неспокойствие, както и да не се събудите. Смущенията могат да навредят на вашия сън. Ако те продължават в по-голям период, трябва да вземете мерки и да потърсите помощ от специалист.

Източници
https://sleep.org/articles/sleep-in-noisy-environments/
https://www.ressleep.com.au/articles/having-trouble-sleeping-due-to-noise-tips